Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Ricardo E - 9 februari 2009 17:33

vår skola fick ännu en gång ett besök av "yttersta klass"  Benny Grundfelt, en övermänniska en person som överlevde  utrotningslägret Auswitch!

Benny som vi kallar honom och som sj vill bli kallad, berättade om vad han upplevt ur den tiden han blev deporterad till utrotningslägret i Auswitch.

Han visade mkt fina bilder i form av ritningar ur hans minne och fotobilder, han försökte förklara under sin presentation hur egentligen är att gå igenom något som han sj kan blunda och fortfarande se.
"Under" utspelades i tystnaden, en total respekt infann sig...

Benny Grundfelt berättade denna tragiska historia ur sin egen livsituation som om det vore igår, vilket han förklarade att så var fallet.


"-jag kommer aldrig glömma att jag har varit i Auswitch det är omöjligt, att glömma att jag förlorade många personer jag älskade, människan kan övervinna allt om man så vill...man måste ha tur också, jag hade det...tänk om officeren hade sänt mig i samma fil som bror min? Jag vill berätta vad som hände till eftervärlden så att det inte upprepas igen förstås"


 Copyright 2009/ VRS -SO Blogg*


hi

Presentation

Omröstning

Andreas Norlén blev omvald till talman i riksdagen. Han ska leda riksdagens arbete. Vilket parti representerar han?
 Moderaterna
 Socialdemokraterna
 Sverigedemokraterna

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards